KGFB díjfizetési határidő – erre érdemes odafigyelni!
A kötelező biztosítás díjfizetési határideje a kockázatviselés kezdetétől számított 60 nap. Ezen időszakon belül be kell érkezzen a biztosítóhoz a kgfb szerződésre első befizetett díj, ellenkező esetben a biztosító automatikusan letöröli a szerződést, amely fedezetlenségi díjat von maga után!
A KGFB törvény kimondja, hogy a díjfizetés az ügyfél kötelessége. Ezzel kapcsolatban fontos megjegyeznünk, hogy abban az esetben is így van, ha az ügyfél nem kapott csekket! Ezért a biztosítónál vagy az alkusznál tájékozódjunk, ahol megkötöttük a biztosítást, ha a biztosításkötés (kockázatviselés) időpontjától számított 30 napon belül nem kaptunk számlát vagy csekket, már nekünk kell cselekednünk annak érdekében, hogy a szerződés első díja kiegyenlítésre kerüljön és ne töröljék a szerződést a kockázatviselés kezdetét követő 60 nap után díjnemfizetés miatt. Fontos, hogy a teljes – baleseti adót is tartalmazó – összeget fizessük be a biztosítónak, ellenkező esetben szintén érhetnek kellemetlen meglepetések.
A díjnemfizetés miatti szerződéstörlés nem tipikus, de szaporodó példáját szeretnénk bemutatni, annak szemléltetésre, hogy valóban fontos a teljes biztosítási díj megfizetése. Egy ügyfelünk megkapta az első csekket a biztosítótól, amelyet annak rendje és módja szerint határidőn belül befizetett. A biztosító azonban a BM rendszer lekérdezése után magasabb díjfizetésű kategóriába tette az ügyfelet, mert az ügyfél nem pontosan adta meg az autója teljesítményét (kW-ban). A különbség nem volt egetrengető, kb. 10%-os díjemelkedés történt, azonban a első negyedéves befizetett díj nem volt elegendő az új, korrigált díj alapján megállapított negyedéves összegre. Az említett első díjból a biztosító először a baleseti adó összegét tekintette kiegyenlítettnek és a fennmaradó összeget könyvelte az ügyfél kgfb szerződésére, amely mint már említettük, nem volt elegendő az első negyedéves díjra. Így a szerződést a biztosító az első negyedév lejárta előtt napokkal törölte.
Ilyen esetekben egyébként még időben értesíteni szokták a biztosítók az ügyfeleket a hátralékról, azonban érdemes az ügyfélnek ellenőriznie, hogy valóban kiegyenlítette a kgfb szerződés adott biztosítási időszakra.