A kötelező biztosítás rendkívül ár érzékeny, mindenki a számára legkedvezőbb díjú biztosítást próbálja megtalálni. Ez természetesen még mindig igaz, de a egyre többen szeretnének megtudni azt, hogy mi, mint alkusz mely biztosítókat tartjuk a legjobb választásnak.
Általában a személyesen átélt negatív tapasztalat elriasztja azt az autós egy adott biztosítótól, akivel volt egy – a pénztárcáját is érintő – rossz tapasztalata. Még abban az esetben is, amikor számára éppen az a biztosító lenne a legkedvezőbb díjban.
Ügyfeleink körében készítettünk egy felmérést, hogy mennyire elégedettek a választott biztosító szolgáltatásaival.
A leggyakoribb okok, amelyek miatt váltanának az autósok*:
- nem kapott csekket vagy számlát időben, ezért letörölték a kötelező biztosítását
- nem tudták levonni bankszámlájáról a díjat, és már csak későn értesítették erről, a szerződést szintén díjnemfizetés miatt törölték
- a biztosító telefonos ügyfélszolgálata nem elérhető – nem tudnak egyszerűbb ügyeket (se) elintézni
- zöldkártya kiküldésének elmulasztása, kérésre sem küldték ki
Összességében elmondhatjuk, hogy a díjnemfizetés miatti törlés bizony súlyos ezresekbe (tízezresekbe) fájhat, ha valakinek ilyen okkal törlik a szerződését.
Érdemes odafigyelni arra, hogy a kötelező biztosítás díja határidőn belül legyen befizetve. Sok bosszúságtól, kellemetlenségtől és felesleges plusz pénzkidobástól óvja meg magát, aki betartja a határidőket.
* a kötelező biztosítás díjat leszámítva