Az életbiztosítási piacon ismét nő a befektetési egységhez kötött (unit-linked) termékek népszerűsége, arányuk az életbiztosítási díjbevételeken belül az első félévben mintegy kétharmad volt. Különösen a biztosítók egyszeri díjas termékeinek népszerűsége növekedett. 2010. június végén a teljes életbiztosításokból származó díjbevétel közel 42%-a származott egyszeri díjas termékekből, miközben a korábbi években ez az arány 20-25% körül alakult. Az adatok tanúsága szerint 2010 első félévének végén 94,7 milliárd forint egyszeri díjas, illetve eseti befizetésből származó összeget kezeltek a biztosítók, ami közel 88%-os növekedés az egy évvel korábbihoz képest.
A jelenség több okra és következményre is felhívja a figyelmünket: 1. A banki ill. postai értékesítés szerepe növekedett, ugyanis elsősorban azok a biztosítók voltak sikeresek az első félévben, amelyek ilyenfajta értékesítési csatornája erős. 2. Az egyszeri díjas termékek egyúttal a banki megtakarítások versenytársai is, a betéti kamatok csökkenésével nem véletlenül tettek szert nagyobb népszerűségre, 3. Figyelmeztető jel a biztosítók számára, hogy a II. negyedév már az egyszeri díjas termékek esetében sem sikerült olyan jól, és a biztosítók hosszú távú bevételtermelő képessége belőlük sokkal kevésbé biztosítható.
A nem-életbiztosítások területén közel 3%-os visszaesést látunk az egy évvel korábbi szinthez képest, ami a biztosítható vagyontárgyak felhalmozásában tapasztalható visszaesés mellett a lakosság rendelkezésére álló jövedelmében bekövetkezett csökkenésnek is betudható. A Mabisz Lakásbizottsági Tagozatának elnöke, Szabó Zoltán szerint aggasztó, hogy Magyarországon 1,3 millió ingatlan egyáltalán nem rendelkezik biztosítással és különösen aggasztó ez az elmúlt időszak káradatainak ismeretében. Május óta a vihar- és árvízkárokra a biztosítókhoz több mint 228 ezer kárbejelentés érkezett, a kárérték pedig megközelíti a 30 milliárd forintot. Ez az adat azonban csak azokra az ingatlanokra vonatkozik, amelyek rendelkeznek valamilyen szintű biztosítással. A 4,3 millió hazai ingatlan 30%-a ugyanis semmilyen biztosítási védelemmel sem rendelkezik.
A hazai ingatlanok biztosítottsága az elmúlt évtizedben lassan, de folyamatosan nőtt, az eddigi legtöbb szerződést 2008-ban tartották nyilván. Ekkor a 4,26 millió ingatlan 72%-a, 3,080 millió ingatlan állt valamilyen szintű biztosítási védelem alatt - hívta fel a figyelmet a Mabisz. 2009-ben mintegy 30 ezer darabbal csökkent a biztosított lakások száma, és az idei első félévben 26 ezer darabbal tovább csökkent a lakásbiztosítások száma.
Ami a kötelező gépjármű-biztosításokat (kgfb) illeti, a 2008. első félévében tapasztalt 70 milliárd forintos csúcshoz képest idén az első hat hónapban mindössze 64 milliárd forint díjbevételt realizáltak a biztosítók. Ez a hazai gépjármű-állomány lassú apadásán túl az elmúlt év nagyon intenzív kgfb-kampányának is betudható. Bár az új kfgb-törvény szerint a biztosítóváltás a szerződéskötés évfordulójához kapcsolódik az idei évtől, mivel nagyon kevesen cserélnek csak autót, az idei kampány sem ígérkezik lagymatagnak, és ismét rekord közeli lehet a biztosítót váltók száma. 2011 januárjától a hengerűrtartam helyett a motor teljesítménye lesz a mérvadó, ami egyes biztosítók szerint akár radikális átrendeződést is generálhat a piacon.
2010 első fele a növekedés szempontjából a tőzsdére készülő CIG Pannónia számára sikerült a legjobban, bár a II. negyedévben már gyengébben muzsikált a társaság, mint az év első három hónapjában. Az egyszeri díjas, postán értékesíthető biztosítási termékek sikerét hozta még az első félév, így fordulhatott elő, hogy a Magyar Posta Életbiztosító is rendkívül látványos növekedést mutatott. Figyelemre méltó, hogy nagy biztosító létére az Allianz is több mint 20%-kal növelte a díjbevételét az egy évvel korábbihoz képest. Fontos kiemelni azonban, hogy a dinamikus növekedésben a biztosítók többsége esetében nagy egyes kampányok, kedvezmények ill. húzótermékek szerepe, és sok esetben nem fenntartható egy néhány hónapos növekedés.
A legnagyobb biztosítók helyezésén nem változtatott radikálisan az év első fele, továbbra is az élet- és nem-életbiztosítások területén egyaránt erős Allianz a piacvezető. Az életbiztosítási piacon vezető ING a teljes piacon továbbra is az ötödik helyet foglalja el. A tíz legnagyobb magyarországi biztosító összesített piaci részesedése az első félévben több mint 86% volt.