Casco alapján fizetik a kátyúkárokat a biztosítók. Biztosítás hiányában a közút kezelőét kell felkeresni kártérítési ügyben. |
A Budapesti Közlekedési Központ adatai alapján naponta 500-600 új kátyú keletkezik a város túlterhelt közútjain. A mellékutcákban a legrosszabb a helyzet, több esetben szinte meg kell állniuk az autósoknak olyan méretű kátyúk és repedések vannak. A biztosítókhoz egyre gyakrabban érkezik kárbejelentés.
"Az utakon 10 évente le kellene cserélni a kopóréteget, de erre nem volt forrás az elmúlt években. Remélem az átfogó útfelújítási program segíthet abban, hogy minél kevesebb kátyú képződjön” – mondta Almássy Kornél, a Budapesti Közlekedési Központ Közút Zrt. vezérigazgatója az M1 Híradóban.
Az egyre romló helyzet miatt érezhetően több kárbejelentés érkezik a biztosítókhoz. Tavaly ez a szám meghaladta az 1000 db kárbejelentést, amire 160 millió forrint kártérítést fizettek a biztosítók. Ez a szám nyilván töbszöröse a biztosítókhoz beérkezett kárbejelentésekbek, mert casco hiányában nyilván nem is jelentik be az autósok a biztosítók felé a kárt.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy kátyúkár szempontjából az új autók sokkal nagyobb biztosítási kockázatot jelentenek, mint a régebbi autók.