Kgfb tapasztalatok és vélemény |
A biztosításszakmai konferencián Papp Lajos, a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) elnöke elmondta, hogy nagyon fontos az alkuszok ügyfélkapcsolati szerepe a kötelező biztosítás tanácsadással, kárrendezésével kapcsolatban (is), ugyanakkor még mindig sokan csak a olcsóbb biztosításkötési lehetőséget látják bennük.
Mi is fontosnak tartjuk elmondani, hogy az alkuszi tevékenység jóval több a biztosítási szerződés megkötésénél. Egy jó alkusz nemcsak a legkedvezőbb biztosítást, hanem a legjobb ár/érték arányú ajánlatot is megmutatja az ügyfélnek, aminek még egy egyszerű kötelező biztosításnál is szerepe van. A problémás ügyek elintézésében is sokat segítenek és az alapszolgáltatások közé tartozik, hogy az ügyfél kérésére pótolják a számára szükséges dokumentumokat (kártörténeti igazolás, felmondás, csekk, kötvény, stb.).
Kárrendezésnél is nagyon fontos a szakszerű segítség, hiszen a hozzá nem értésből fakadó problémáknak elejét veszi egy jó alkusz. Ezzel kapcsolatos feladatai: a kár bejelentése biztosítónak, a szükséges dokumentumok megküldése, kapcsolattartás az ügyféllel és a biztosítóval, a kárfelvétel, kár kifizetésének nyomon követése.