Szerencsére nem nagy számban, de néhány esetben azt tapasztaljuk, hogy az online kötelező biztosítási kalkulátorunk használata során nem létező vagy olyan email címet (és/vagy telefonszámot) adnak meg, amelyeken egyébként nem lehet elérni az illetőt szükség esetén. |
Ez akkor jelenthet komoly problémát, ha igénybe vette az elektronikus kommunikáció kedvezményt szerződéskötés során. Több biztosító ad ilyen jellegű kedvezményt (jelentős mértékű, akár 25-30%-os is lehet), azonban el is várják, hogy az ügyfél - biztosító közötti kapcsolattartás történjen online, emailen keresztül. Az adminisztrációs költségek alacsonyabbak az ilyen szerződéseknél, ezért is igyekeznek a biztosítók kedvezménnyel ösztönözni az ügyfeleket az elektronikus kommunikációra. Azonban ha nem adja meg az ügyfél azt az email címét, amelyet legalább néhány naponta megnyit és figyel, akkor kellemetlen meglepetés érheti, ugyanis az elektronikus kommunikáció azt jelenti, hogy adott esetben a biztosító a kötelező biztosításhoz kapcsolodó dokumentumokat (csoportos beszedési megbízás, számla, fedezetigazolás, kötvény, zöldkártya, stb.) emailben küldi el az ügyfélnek.
Így előfordulhat olyan - elektronikus kommunikáció vállalásánál - ha például átutalásos vagy banki díjlehívásos fizetés esetén postán nem is küldi ki a biztosító a számlát/beszedési megbízást az ügyfélnek, hanem emailben elküldi a dokumentumokat az ügyfél által megadott email címre, ahogyan ugyanoda küldi a díjfelszólító leveleket, majd a díjnemfizetés esetén a díjnemfizetés miatt törlési értesítőt is. Amely végső soron jóval nagyobb költséggel jár, mint maga a kötelező biztosítás, ugyanis fedezetlenségi díjat von maga után.
Hogyan védjük ki ezt a helyzetet?