A K&H Biztosító tájékoztatója a kártörténeti adatok átvezetésével kapcsolatban. |
2011.06.15-től a biztosítók kizárólag a kártörténeti nyilvántartó rendszeren keresztül kérhetik le a kötelező biztosítás bónusz besorolását. A besorolást az ügyfél által megadott adatok alapján kérjük le. A lekéréshez szükséges az előzmény biztosító neve, és az előzmény biztosítás kötvényszámának megadása.
Kártörténeti igazolás alapján bónusz besorolást nem véglegesíthetünk, módosíthatunk!!!
A bónusz véglegesítések minden kampányban komoly erőfeszítéseket igényelnek és az új rendszer minden érintett számára még „idegen”, ezért az alábbiakban összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat és az egyes esetkörökben alkalmazandó eljárásokat.
A kártörténeti nyilvántartóból visszajött elektronikus üzenetek kezelése:
A sikertelen üzenet oka nagyon sok típusú lehet. A sikertelen válaszüzenetről minden esetben postai úton tájékoztatjuk az ügyfelet.
A leggyakoribb hiba okok:
TEENDŐ: egyeztetni a szerződésen szereplő adatokat a személyi igazolványban szereplő adatokkal. Amennyiben egy betűnyi eltérés is van, úgy a kötvényszámra hivatkozva a kt@kh.hu e-mail címre kérjük beszkennelve elküldeni a személyi igazolvány másolatát.
TEENDŐ: egyeztetni az adatokat, és amennyiben eltérés mutatkozik, úgy a kötvényszámra hivatkozva a kt@kh.hu e-mail címre kérjük beszkennelve elküldeni a forgalmi engedély másolatát.
TEENDŐ: az ügyfél jó adatokat adott-e meg?
IGEN: fel kell venni a kapcsolatot az előző biztosítóval, kérni őket, hogy ellenőrizzék, sikerült-e lejelenteniük az adott szerződést, és annak a törlését. Ameddig ez nem történik meg, addig mi kizárólag hibaüzenetet kaphatunk.
NEM: kérjük a jó adatokat a biztosítás kötvényszámára hivatkozva küldjétek meg a kt@kh.hu címre.
TEENDŐ évfordulóra kötött szerződés esetén:
az ügyfél jó dátummal kötött szerződést társaságunknál?
IGEN: fel kell venni a kapcsolatot az előző biztosítóval, kérni őket, hogy ellenőrizzék, sikerült-e lejelenteniük az adott szerződést, és annak a törlését. Ameddig ez nem történik meg, addig mi kizárólag hibaüzenetet kaphatunk.
Ha esetleg az előző biztosítónál sikertelen volt az előzménybiztosítás felmondása Biztosító elutasította, késve érkezett be stb.), kérjünk fedezetigazolást az előző biztosítótól és ez alapján érvénytelenítjük a szerződést.
NEM: ebben az esetben két lehetőség van.
- az évforduló előtt vagyunk:
a jó évfordulóra új szerződés kötendő, valamint a rossz évfordulóra kötött szerződés sztornózandó, ezért kérjük küldjetek értesítést a gfb_storno@kh.hu címre, kötvényszámra hivatkozva kérve a szerződést sztornózását és megadva az újrakötött szerződés kötvényszámát.
- már elmúlt az évforduló:
kérjük küldjetek fedezetigazolást, ami alapján a nálunk kötött szerződést tudjuk sztornózni. Illetve amennyiben a jó évfordulóval kéri az ügyfél a nálunk kötött szerződést kérjük adja meg a helyes évfordulót. A fedezetigazolást, vagy a jelzést a helyes évfordulóról a kt@kh.hu e-mailcímre várjuk.
TEENDŐ nem évfordulós átkötés esetén (bónusz átvezetés másik gépjárműről):
az előző biztosítót szükséges felkeresni a törlés lejelentése ügyében.
A leírtaktól eltérő hibaüzenet előfordulhat.
A fentiekből látható, hogy a kártörténeti nyilvántartó rendszer bevezetésével a bónusz besorolások véglegesítése, átvezetése több résztvevő együttműködésén alapul. A sikeres átvezetéshez szükséges az ügyfél, az ügyfél jelenlegi és előző biztosítói, valamint a kártörténeti nyilvántartó rendszer pontossága.
Társaságunk kizárólag a kimenő és érkező üzeneteket látja, nem a kártörténeti nyilvántartó rendszert. Az üzenetek átfutási ideje minimum egy nap. Így sajnos azonnali ügyintézést nem tudunk biztosítani. Ezért kérünk minden kollégát, hogy a telefonos kapcsolat helyett használja a kt@kh.hu e-mailcímet bónusszal kapcsolatos problémák rendezésére.
Sikertelen átvezetés esetén telefonos ügyintézőink kizárólag a kártörténeti nyilvántartó által közölt hibaüzenetről tudnak tájékoztatást adni, és a teendőkről.
A KEKKH, valamint a kártörténeti nyilvántartó adatait társaságunk nem bírálhatja felül. Kártörténeti igazolás alapján bónuszt nem érvényesíthetünk.
A kártörténeti nyilvántartó rendszer bevezetése minden biztosító adminisztrációjára jelentős többletterhet ró. Ezért kérjük segítőkész együttműködéseteket és türelmeteket az ügyintézés során.