Ha a biztosító csak késve vagy abszolút nem küld csekket, vagy nem vonja le a számláról a díjat, az nem jelent kibúvót a kgfb díjfizetés alól. |
A törvény úgy rendelkezi, hogy a díjfizetésről nem a biztosítónak, hanem a biztosítottnak, azaz az ügyfélnek kell gondoskodnia. Fontos, hogy figyeljük a díjfizetés teljesülését a számlánkról vagy jelezzük, ha nincs csekk, esetleg utaljuk el az esedékes díjat a biztosító számlájára. Ha a biztosító utalva megkapta az aktuális biztosítási díjat és a baleseti adót, akkor nem törölheti a kötelezőt és a kárfizetési kötelezettsége is fennáll.
Azt nem javasolnánk senkinek, hogy azzal védekezzen a letörölt szerződés ügyintézésekor, hogy "a kutya szétrágta a csekket", mert ezzel már tíz éve sem lehetett eérni semmit... Sőt az sem indok, hogy a posta nem kézbesítette a csekket, mert a mi, azaz az ügyfél felelőssége a biztosítási díj megfizetése.