Riskonline - A biztos partner

Kötelező Biztosítás

Nyitólap | Sitemap | 2024. április 26. péntek
Telefon: 70-428-55-50
Fax: 06-69-716-026
E-mail: info@riskonline.hu

Kötelező biztosítás - Kötelező biztosítás kalkulátor - Kötelező biztosítás 2015 - KGFB

gépjármű biztosítások
lakossági biztosítások
vállalati biztosítások

Híreink

Milliárdos iszapkár! Ki fizet a katasztrófa után? Megszólaltak a biztosítók

2010. október 7. csütörtök, 9:56
Halálesetek, sérülések, ingatlan és ingó károk, a természet károsodása: több milliárd forintra is rúghatnak a több települést elöntő vörös iszap okozta károk, melyeknek a megtérítése egyelőre kilátástalan. Ki felel a károkért, és ki fizeti ki a többmilliárdos kárösszegeket?

A kérdés annak fényében különös jelentőséggel bír, hogy az iszaptárolót üzemeltető cég felelősségbiztosítása információk szerint mindössze 10 millió forintot tesz ki, ami elenyésző a bekövetkező több milliárdos károkhoz képest. Az sem segíti a helyzet megoldását, hogy a lakásbiztosítások többsége nem fedezi a károkat, a speciális lakásbiztosítások kivételével az ilyen események ugyanis nem tartoznak a biztosítási események körébe.

A biztosítótársaságok az esemény súlyosságára és a károk méretére tekintettel, lehetőségeikhez mérten járulnak hozzá a helyzet megoldásához, és méltányosságból kiterjesztik az iszapkatasztrófára is a biztosítási események körét a jelen helyzetben. A biztosítók pozitív fellépése sem kompenzálja teljes mértékben a több milliárdos károkat, így az állami szerepvállalásra ismételten nagy szükség van, hasonlóan a tavaszi árvízkárok megtérítéséhez.

A Groupama Garancia Biztosító ügyfelei segítségére siet

A biztosítótársaság gyorsított kárfelméréssel és kihelyezett ügyfélszolgálati irodával segíti ügyfeleit az érintett régióban. A Groupama Garancia Biztosító a vörösiszap áradás által érintett településen élő minden károsult ügyfelét, aki lakás-, casco vagy kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással rendelkezik a biztosítótársaságnál, 150 ezer forint készpénzes gyorssegéllyel segíti az első legszükségesebb kiadások fedezésében. A biztosítótársaság ezen felül felajánlja ügyfeleinek, hogy jogsegély szolgálatot nyújt valamennyi, a térségben károsult ügyfelének a kárigények későbbi érvényesítése során.

"Őszinte részvétünket fejezzük ki az áldozatok hozzátartozóinak és együtt érzünk valamennyi károsulttal. A Groupama Garancia Biztosító - bár biztosítási kötelezettsége nem áll fenn - ügyfelei segítségére siet ezekben a válságos pillanatokban, ezért saját döntése alapján, 150 000 forintos gyorssegélyt nyújt, hogy ezzel is támogassa az érintett településeken a családokat első legfontosabb kiadásaik fedezésében. A Groupama Garancia Biztosító a lakásbiztosítási ügyfelein kívül, casco- és kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással rendelkező ügyfelei számára is intézkedik a gyorssegély kárfelmérést követő mielőbbi eljuttatásáról" - mondta el Dr. Csermely Tibor, a Groupama Garancia Biztosító nem-életbiztosítási ügyvezető igazgatója.

A biztosító ügyfélszolgálati munkatársai a helyzetnek megfelelően felkészülten várják az ügyfelek bejelentéseit, hogy a kárszakértők azonnal megkezdhessék a szemléket, amint a helyszínek megközelíthetőek lesznek, valamint, hogy a biztosítótársaság mielőbb eljuttathassa a gyorssegélyeket a kárt szenvedett ügyfeleinek.

Az AEGON szolidaritásból segít az iszapomlás károsultjainak

A piacvezető lakásbiztosító az ajkai térségben kialakult katasztrófahelyzetet mérlegelve úgy döntött, hogy szolidaritásból segítséget nyújt az iszapomlás AEGON lakásbiztosítással rendelkező károsultjainak. Ingyenes kárszemlét és készpénzes támogatást nyújt károsult ügyfeleinek, hogy az érintettek minél előbb megkezdhessék a károk helyreállítását.

A lakásbiztosítások - az all risk", azaz minden kockázatot lefedő lakásbiztosítási termékeket leszámítva - nem nyújtanak fedezetet az iszapomlás következményeire, miután az anyagi felelősség ez esetben a tározó üzemeltetőjét, illetve az általa kötött felelősségbiztosítást nyújtó biztosítótársaságot terheli. A társaság a katasztrófahelyzetet mérlegelve döntött úgy, hogy szolidaritásból ingyenes kárszemlét és azonnali támogatást nyújt érintett ügyfeleinek.

A döntés értelmében a kárszakértők felmérik az ingatlanokban keletkezett károkat és dokumentálják azt, így azonnal megkezdhető a helyreállítás, a dokumentáció pedig később felhasználható a kártérítési eljárás során.

A Generali felméri a károkat és gyorssegélyt fizet


A Generali-Providencia Biztosító átérzi a bajbajutott emberek helyzetét, ezért annak ellenére, hogy a lakásbiztosítás ipari jellegű károkra nem érvényes, fogadja a kárbejelentéseket az épületekre és ingóságokra, és megkezdi a kárfelméréseket. A biztosító kárszakértőket küld a helyszínre, és a kárfelmérést követően dönt a további lépésekről. Az azonnali segítségnyújtás érdekében a Generali 100 ezer forintos gyorssegély folyósítását kezdi meg az erre rászoruló károsultaknak.

A biztosító felvette a kapcsolatot a katasztrófavédelemmel és a helyi önkormányzatokkal, és kérésükre a kárelhárításhoz legsürgősebben szükségessé vált gumicsizmák beszerzéséről gondoskodik a katasztrófa által sújtott települések lakói számára.

Kárszakértőket csoportosított át az Allianz

Haladéktalanul megkezdi a kárfelmérést a vörösiszappal elöntött Veszprém megyei településeken az Allianz Hungária Zrt. - közölte Horváth Andrea, a társaság vezérigazgató-helyettese. Az előzetes helyszíni szemle alapján elsősorban lakossági ingatlanokban keletkeztek károk, mezőgazdasági és állatkárokról egyelőre nem érkezett jelentés.

Horváth Andrea részvétét fejezte ki az áldozatok hozzátartozóink és mély együttérzéséről biztosította azokat, akik az elmúlt napokban a katasztrófa miatt elvesztették a fedelet a fejük felől. Az Allianz Hungária azonnal megkezdi a tételes kárfelmérést, ahogy megközelíthetőek lesznek a vörösiszappal elöntött települések.

Horváth Andrea közölte: a nyitott kérdések ellenére az Allianz társadalmi felelősségét átérezve soron kívül intézkedett arról, hogy a biztosítási feltételekben rögzítettektől eltérően, egyedi döntés alapján az Allianz által biztosított lakóingatlanokban és a háztartási ingóságokban keletkezett károkat felmérje.

"Társaságunk a mai napon kárszakértők csoportos átirányításáról intézkedett. Az Allianz minden csatornán várja a kárbejelentéseket, egyrészről a területen dolgozó helyi üzletkötő irodájában, a www.allianz.hu weblapon, továbbá a telefonos ügyfélszolgálaton az éjjel-nappal, hívható 40-421-421-es telefonszámon. Kiemelten fontos, hogy az ügyfelek megadják napközbeni - elsődlegesen mobiltelefon - elérhetőségüket, hiszen a kárszakértők a szemle időpontot előzetesen egyeztetik ügyfeleinkkel, a számukra alkalmas időponthoz alkalmazkodva" - közölte a vezérigazgató helyettes.

Allianz: azonnali 10 millió forintos adomány a Nemzeti Segélyvonalon keresztül

Rendkívüli 150 ezer forintos gyorssegéllyel segíti a lakásbiztosítással rendelkező ügyfeleit a vörösiszappal elöntött Veszprém megyei településeken az Allianz Hungária Zrt. Emellett a társaság tízmillió forinttal támogatja azt a társadalmi gyűjtést, amely a 1752-es Nemzeti Segélyvonalon keresztül folyik a katasztrófa károsultjai és az áldozatok családjai számára.

A társadalmi felelősséget átérezve az Allianz igazgatósága soron kívül intézkedett arról, hogy a biztosítási feltételekben rögzítettektől eltérően, egyedi döntés alapján a társaságnál lakásbiztosítással rendelkező károsultak azonnali, 150 ezer forintos gyorssegélyben részesüljenek. Továbbá a 1752-es számon Nemzeti Segélyvonalat működtető karitatív szervezetek számára azonnali 10 millió forint adományt ajánlottak fel.

Kötelező biztosítás díjkalkulátor
Jótanácsok
Gyakran Ismételt Kérdések
CARGLASS autó üvegkár bejelentő
Riskonline blog
RSS Hírcsatornáink
gépjármű biztosítások
lakossági biztosítások
vállalati biztosítások
Riskonline - A biztos partner