Összeszedtük, hogy mire van szükség egy biztosítási kárbejelentéshez. Általánosságban igazak az alábbiak, az mindegy, hogy kötelező biztosításról, cascoról, vagy lakásbiztosításról van szó. |
Sikeres kárbejelentéshez minimálisan az alábbi adatok szükségesek:
- Biztosítási szerződés azonosítószáma
- Kár rendezésében illetékes személy neve, címe, telefonos és elektronikus elérhetősége
- Felelősségi kár esetén a károsult neve, címe, telefonos és elektronikus elérhetősége és bankszámlaszáma
- Káresemény rövid leírása, károsodás időpontja és helye (emelet, ajtószámmal együtt), károsodott vagyontárgyak megnevezése
- Várható, becsült kárösszeg
- Bankszámlaszám, ahová a kártérítést a biztosító utalhatja
- Ha rendelkezésre áll, úgy kérjük, a káreseménnyel kapcsolatos fotókat, számlákat, hatósági és egyéb dokumentumokat.
A kárbejelentéet akkor tegyük meg, ha a fentiek rendelkezésre állnak, így jó eséllyel nem kell a hiánypótással bajlódnunk.