Mi csak helyeselni tudnánk ezt a lépést a felügyelet részéről. Miért mondjuk ezt? Mert évek óta ez az ügyfelek lehúzásának a melegágya. Gondoljunk bele, hogy hogy lehet kifizetni 7-8 MLM-es lépcsőn keresztül az ügynököket, vagy ahogy ők állítják magukról "pénzügyi tanácsadókat". Hát úgy hogy bizonyos MLM-es cégeknél a biztosítókkal létrehozott "saját termék" jutalék 150-170 %-a az éves díjnak egy kb. 15 év hosszúságú Unit-linked biztosításnál. Ez azt jelenti, hogy ha ügyfélként egy ilyen konstrukcióra hagyjuk rábeszélni magunkat, akkor az első két éves díjunkat kvázi oda adjuk az MLM-es cégnek. Kiknek is jó ez? Hát az ügyfélnek biztosan nem, de még az ügynöknek sem, mert csak egy morzsát kap az összes jutalékból és fogalma sincs, hogy mekkora üzletet csinált a felette állóknak és a cég tulajdonosainak. Csoda, hogy a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete megszüntetné ezt?
Azon szerencsések, aki még nem szembesült ügyfélként az MLM-es szerződések költséges mivoltával, azoknak egy kis elgondolkodtató kérdéssor. Hogy lehetnek pár éve a nulláról indult MLM-es tanácsadó cég tulajdonosai az ország leggazdagabb embereinek egyike? Hogy lehet egy két év alatt egy-két év alatt elérni, hogy az MLM-es cégek menedzserei luxusautókkal szeljék az országot? És még sorolhatnánk a kérdéseket. Természetesen úgy, hogy az ügyfelek az első egy-két éves díját az MLM-es cég kapja. Ha a bankszektor mértéktelen hitelezése volt az elmúlt időszak fő bűne, akkor a biztosítási szektor igazi bűne az volt, hogy engedett az MLM-es cégek csábításának a rövidtávú haszonért, úgy hogy tudták, hogy az ügyfelek ezzel nem járhatnak jól!