Sajnos sok esetben találkozunk olyan autósokkal, aki a kötelező biztosítást vagy a cascot a gépjármű kereskedőnél kötötte meg, de utána nem tud kihez fordulni tanácsért, ha bármi kérdés merül fel a biztosításával kapcsolatban.
Márpedig kérdés előfordulhat a biztosítással a megkötés után.
Ilyen lehet, hogy a kötvény vagy csekk nem érkezik időben, ezért a biztosító kénytelen törölni az ügyfél szerződését és horribilis összegű fedezetlenségi díjat kell megfizetni a szerződés újrakötésénél. Másik tipikus hiba, ami ilyen esetekben előfordul, hogy a díjlehívásos szerződések dokumentumai nem jutnak el a bankhoz, vagy a kereskedő nem hívja fel az ügyfél figyelmét, hogy a díjlehívást a banknál, hogy tudja az ügyfél beállítani.
Sajnos tipikus jelenség az is, hogy a kereskedő olyan biztosításra beszéli rá a friss autótulajdonost, ami finoman fogalmazva sem az ügyfélnek kedvező.
Nem segít az ügyfélnek az a tény sem, hogy a biztosítók a válság miatt visszafejlesztették az ügyfélszolgálati kapacitásaikat és például telefonon 15-20 percig kell várni mire egy ügyfélszolgálatossal tud beszélni az ember és utána ezt egy egy ügyben akár többször is meg kell ismételni. Természetesen a kereskedőnél kötött szerződésre az az opció sem áll fent, ami az alkusznál kötött szerződésnél természetes, hogy az ügyintézést az alkuszra bízom és ő elintézi az ügyet helyettem, mert az autókereskedő nyilván nem fog foglalkozni például a bonusszal kapcsolatos problémákkal.
A legoptimálisabb, ha ilyen esetekben egy független online biztosítás kalkulátoron megkötjük a szerződésünket és az online alkuszt megbízzuk a biztosítási ügyeink intézésével, az autókereskedőtől pedig megvásároljuk az autót. Így az autóval kapcsolatos kérdésekben később a kereskedőhöz fordulhatunk és a biztosításunknak is lesz „felelőse” bármi is merüljön fel a későbbiekben.