A legfontosabbakat összeszedtük, hogy mire figyeljen, ha váltott kötelezőt: |
Szerződés létrejötte
Ritkán, de előfordulhat, hogy valamilyen hiba okán nem kötvényesíti a biztosító az ajánlatot. Ha nem kapott visszaigazolást még az alkusztól/biztosítótól, akkor minél hamarabb informálódjon a szerződés kötvényesedéről!
Díjfizetés
A díjfizetés az ügyfél kötelessége: díjfizetési módtól függetlenül ellenőrizze, hogy a biztosítóhoz beérkezik-e idejében a díj. Az évfordulót követő 60 napon belül be kell érkeznie!
Ha csekken fizeti, akkor legkésőbb február közepéig be kell fizetni, hogy az biztonsággal beérkezzen február végéig a biztosítóhoz. Amennyiben csoportos beszedési lehívással és a bankjánál is beállította a lehívást, akkor is figyelje, hogy a biztosító lehívta-e a díjat február közepéig. Ha nem, akkor érdemes utánakérdezni a biztosítónál ennek okáról, illetve a díjat átutalni a biztosítónak február végéig. Ha nem érkezik be a díj március 1., akkor a biztosító automatikusan díjnemfizetéssel törli a szerződést, amely fedezetlenségi díjat von maga után.
Felmondással és kártörténeti azonosítással kapcsolatos problémák
Minden évben több ezer szerződésnél előfordul, hogy az előzménybiztosító kiküldi a következő éves kötvényt, számlát/csekket. Ilyenkor oda kell fordulni, ahol megkötötte az új biztosítást. Ha alkuszon keresztül kötötte meg, akkor valószínűleg az alkusz intézte a felmondást, így az ő segítségét kell kérni a probléma rendezésében.
Ha kártörténeti azonosítással lenne probléma, akkor szintén ahhoz az alkuszhoz kell fordulni, akinél az új szerződést megkötötte. Ő segíthet a bonus/malus besorolás gyorsabb helyesbítése ügyében.
Amennyiben nem alkuszon keresztül intézte az új szerződés megkötését, az előzményszerződés felmondását, akkor a birtokában kell lennie a határidőben történő felmondást igazoló dokumentummal, kártörténeti igazolással, amellyel intézheti ügyét, amennyiben probléma adódna.