A PSZÁF honlapján olvasható konzultációs anyagban sorakoztatja fel az érveket illetve ellenérveket a direkt kárrendezéssel kapcsolatosan. |
Hazánkban időről időre felmerül annak a lehetősége, hogy a kötelező biztosítást alapjaiban reformálják meg. A jelenlegi gyakorlat, hogy káresemény során a károsult a károkozó biztosítójához fordul a kárrendezés érdekében, aminek egyenes következménye, hogy nem érdeke az autósoknak, hogy szolgáltatási színvonalat figyelembe is véve válasszanak biztosítót, szinte kizárólag az ár alapján döntenek, hiszen baleset bekövetkeztekor (amennyiben vétlen fél), úgyis a károkozó biztosítójával kell egyeztetni a kár kifizetését.
Direkt kárrendezés esetén a károsult saját biztosítóhoz fordulhat a kárrendezés ügyében. Ennek előnye, hogy az autósnak érdeke lesz jó ügyfél szolgáltatási- és kárrendezési színvonalú biztosítótársaságot választani, miután direkt kárrendezés esetén ez lenne az érdeke.
Bevezetése esetén tehát a verseny miatt valószínűleg általában véve is javulna a biztosítók szolgáltatási színvonala, azonban ennek eredményként némileg növekedhetne a kgfb átlagdíj is. Persze nem kiugróan, ugyanis a verseny nagyon erős a biztosítási piacon. A direkt kárrendezés bevezetésével az ár mellett a szolgáltatási verseny is megjelenne a szektorban.
A témáról véleményét leírhatja email-ben a karrendezes@pszaf.hu címre írva, november 1-ig. A teljes anyag itt található.