Mint ismeretes az Astra Biztosító román anyacégének a romániai biztosításfelügyeleti engedély bevonásával a magyarországi Astra is nehéz helyzetbe került. Ügyfeleinket az alábbiak szerint tájékoztatjuk a legfrissebb helyzetről a biztosító felhívása szerint, amely érinti a kötelező biztosítást, a cascot és a lakásbiztosításokat. |
"Az összevont román pénzügyi felügyelet (ASF) hivatalos közlönyben megjelentette a Societatea Comerciala de Asigurare-Reasigurare Astra S.A. Biztosító tevékenységi engedélyének visszavonásáról rendelkező határozatát, és bíróságon kezdeményezte a felszámolási eljárás megindítását, amely események kihatnak az Astra magyarországi fióktelepének működésére is.
2015. szeptember 14-étől további intézkedésig Fióktelepünk kárbejelentést nem vehet át, a már bejelentett károk esetén nem indíthat kárfelvételi eljárást, dokumentumot nem vehet át. Ezzel egyidőben felfüggesztésre került a Fióktelep kárkifizetési jogosultsága is.
2015. szeptember 14-étől kárbejelentést a román állami biztosítási garanciaalap (FGA) számára kell megtenni, és szintén onnan várható a károk kifizetése a károsultak számára. A kárrendezéshez szükséges, román és magyar nyelvű dokumentumok honlapunkról hamarosan letölthetőek.
A román garancia alap Astrával kapcsolatos GYIK (Gyakran Ismételt Kérdések) dokumentumának magyar fordítását levelemhez csatolom.
A kialakult helyzet miatt, ügyfeleink és partnereink érdekeit szem előtt tartva lehetőséget kívánunk biztosítani a biztosítási szerződések egyszerűsített eljárással történő megszüntetésére. Ezért az Astra S. A. Biztosító Magyarországi Fióktelepe 2015. szeptember második felében, postai úton, 2015. szeptember 30-ai hatállyal közös megegyezésre irányuló ajánlatot tesz valamennyi ügyfele (KGFB, casco, lakás) számára. Ezzel a lehetőséggel az az ügyfél élhet, akinek a szerződése legalább 2015. szeptember 30-áig díjjal rendezett, vagy addigra díjrendezetté válik (csekket is küldünk a levéllel, amelynek befizetésével 2015.09.30-áig díjrendezetté tehető a szerződés).
A héten kiküldésre kerülő levelek sablonját szintén csatolom levelemhez.
NEM kapnak postai levelet azok az ügyfelek, akik kérelmét már a mai napig elbíráltuk, és azt az ügyfélnek vagy biztosításközvetítőjének írásban (e-mailben) visszajeleztük, függetlenül attól, hogy milyen hatállyal kérte a közös megegyezést. Természetesen azok, akikkel szeptember 30-a utáni hatályban egyeztünk meg, szintén kérhetik a korábbi, szeptember 30-ai hatályú megegyezést a csatolt nyilatkozat kitöltésével és megküldésével.
A közös megegyezést elfogadó nyilatkozatot biztosításközvetítő partnereink is eljuttathatják hozzánk, ha a szerződés legalább szeptember 30-áig díjrendezett, és az az ügyfél által saját kezűleg aláírt. Alkusz által aláírt nyilatkozatot továbbra sem áll módunkban elfogadni.
Az ügyfélnyilatkozatokat jelenleg kétféle módon lehet eljuttatni hozzánk:
- elektronikusan (szkennelve vagy fotózva) a km@astrabiztosito.hu címre, tárgyba KIZÁRÓLAG a szerződésszám szerepeljen
- postai úton: Astra S. A. Biztosító Magyarországi Fióktelepe, 1371 Budapest, Pf. 444. – a borítékra kívülre a kötvényszámot kérjük feltüntetni!"